BMW’nin en çok tercih edilen modeli olan 3 Serisi kısa bir süre önce makyajlandı. Yapılan değişikliklerin ardından daha çekici bir görünüme kavuşan 3 Serisi’nin 318d ve 320d xDrive versiyonlarında dinamizm, yakıt ekonomisiyle birlikte sunuluyor.
BMW 3 Serisi, orta sınıfın premium modelleri arasında sportifliğiyle ön plana çıkan bir seçenek. Ülkemizde başarılı satış rakamlarına ulaşan bu otomobil çizgisinden hiçbir zaman ödün vermedi. Ancak 3 Serisi’nin 2005 yılında tanıtılan E90 proje kodlu son nesli, kimi BMW tutkunları tarafından eleştiri oklarına hedef olmuştu. Onlar özellikle, otomobilin arka tasarımının sıradanlığından şikayetçiydi. BMW; gelen eleştirileri dikkate almış olacak ki 3 Serisi’ni estetik ağırlıklı bir operasyona tabi tutmuş.



Farları ve ön panjurunda belli belirsiz dokunuşlar gerçekleştirilen ve motor kaputu yeniden şekillendirilen 3 Serisi’deki en dikkat çekici değişiklikse arka bölümde yapılmış. Bagaj kapağı elden geçirilen otomobilin stop grubu da BMW tutkunlarının hoşuna gidecek bir tasarıma kavuşmuş. LED’lere yer verilen stoplar artık daha şık bir forma sahip. Küçük dokunuşlarla görsel dinamizmi arttırılan BMW 3 Serisi’nin kabin tasarımındaysa ciddi bir değişiklik bulunmuyor. Otomobilin iç mekanı yine olabildiğince sade, malzeme kalitesi ve işçilik seviyesiyse çok yüksek.
BMW, sürüş keyfine önem veren bir marka. Hem konforlu ve tok hem de sportif bir karaktere sahip olan 3 Serisi, marka geleneğini günümüzde de devam ettiriyor. Otomobilin benzinle çalışan güçlü motor seçeneklerinde üst düzey bir sürüş keyfi vaat eden BMW, dizel versiyonları geliştirirken de yine bu yönde bir yol izlemiş.



3 Serisi’nin kullanma imkanı bulduğum ikinci versiyonu olan “320d xDrive” ise hünerlerini ıslak ve kaygan zeminlerde ortaya koyan bir otomobil. “xDrive” dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde yola sımsıkı tutunan bu otomobilde DSC daha az devreye giriyor. Sürüş güvenliğini üst noktalara taşıyan 320d xDrive’ın limitleri çok yüksek. Arkadan itişin vaat ettiği eğlence ve dinamizm bu otomobilde bir miktar azalmış olsa da, “xDrive” denge ve kontrol konusunda ciddi bir fark yaratmış. Bu otomobili 318d’nin hemen ardından kullanmış olmam, bu farkı daha iyi görmemi sağladı diyebilirim. Peki bu iki BMW arasında performans ve tüketimde ne gibi farklar var? 2.0 litrelik turbo dizel motoru 318d’den farklı olarak 177 beygir güç ve 350 Nm tork verileri sunan 320d xDrive 100 kilometre hıza 8.2 saniyede çıkıyor ve ortalamada 6.3 lt yakıt tüketiyor. Performansı 318d’ye göre hissedilir derecede iyi, tüketimiyse biraz daha yüksek. Bunun yanında 56.300 Euro’luk fiyatı da 318d’den yaklaşık 8000 Euro kadar daha fazla.
Araç özellikleri
Marka/model: BMW 318d
Motor: 2.0 lt, 4 silindirli, turbo dizel
Maksimum güç: 143 HP-4000 d/d
Maksimum tork: 300 Nm-1750-2500 d/d
Maksimum hız: 210 km/s
0-100 km/s hızlanma: 9.4 sn
Ortalama yakıt tüketimi: 6.0 lt/100 km
Boyutlar (Uz/gen/yük): 4531/1817/1421 mm
Dingil mesafesi: 2760 mm
Bagaj hacmi: 460 lt
Boş ağırlık: 1445 kg
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder