Yeni kimlik
Yıllar önce crossover olarak yollara çıkan Outlander, yeni kimliğiyle kompakt SUV sınıfında söz sahibi olmak niyetinde.
Son zamanlarda kompakt SUV rekabeti iyiden iyiye kızıştı. Pek çok üretici SUV pastasından pay alabilmek için bu gözde sınıfa yepyeni modellerle giriş yapıyor. Tabi piyasada yıllardır var olan diğer bazı oyuncular da bu süreçte ciddi bir değişim geçiriyor. Rekabette geri kalmak istemediğini her bir noktasında ortaya koyan yeni Mitsubishi Outlander da onlardan biri.
DİNAMİK TASARIM, KULLANIŞLI KABİN
Karoser uzunluğu bir önceki modelden 9 cm daha fazla olan yeni Outlander, köşeli ve keskin hatların hakimiyetindeki tasarımında sportifliği ön plana çıkarıyor. 18 inçlik jantları, yüksek konumlandırılmış LED’li stop grubu ve gövdenin alt bölümlerinde yer alan metal görünümlü detayları sayesinde hem sportif hem de şık bir görünüm sunmayı başaran otomobilin kabini de tamamen yepyeni. İç mekandaki çözümler Outlander’ı pek çok Avrupalı rakibinin önüne geçiriyor. Üçüncü koltuk sırası ve hem 80 mm ileri geri hareket edebilen hem de bagajdaki küçük bir düğme yardımıyla öne doğru hiçbir kuvvet harcamadan katlanan ikinci koltuk sırası bu çözümlerden bazıları. Bunun yanında Outlander’daki kullanışlılık bagaj bölümünde de devam ediyor. 540 litrelik geniş bagaja yükleme yapmak, iki parça halinde açılan bagaj kapağı sayesinde oldukça zahmetsiz.
HEM OTOYOLDA HEM DE HAFİF ARAZİDE
Outlander’ın sürüş karakteri pazardaki pek çok SUV’dan daha sportif ve sert. Dengeli bir gövde yapısına sahip olan ve bu sayede asfalt üzerinde sürücüsüne güven aşılayan otomobil; kemikli vites geçişleri ve sert pedallarıyla sportifliği ön plana çıkarıyor. Zaten bozuk zeminlerde oluşan sarsıntı ve kullanılan sert dokulu plastikler sebebiyle iç mekanda duyulan çıtırtılar da konfora önem verenlerin pek hoşuna gitmeyecektir. Biraz macerayı sevenlerse otomobilin çekiş sisteminden fazlasıyla memnun kalacak gibi. Outlander AWC adı verilen 4 tekerlekten çekiş sistemi sayesinde şartlar çok sertleşmediği sürece arazide mobil kalmayı başarıyor. Bu sistemde önden çekiş (2H) ve dört tekerlekten çekiş (4H) modlarının yanı sıra bir de kilit özelliği bulunuyor.
OTOMATİK SEÇENEĞİ MEVCUT DEĞİL
Outlander, ülkemize tek bir paket olarak ithal ediliyor. Bu pakette Volkswagen’den alınan 140 HP gücündeki 2.0 lt’lik TDI motor yer alıyor. Jeep ve Dodge markalarında da kullanılan; Outlander’daysa sadece 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen bu ünite, biraz titreşimli ve tıkırtılı çalışsa da sağladığı tatminkar performans ve ekonomik karakteriyle puan topluyor. Mitsubishi bu şık SUV’unu xenon farlardan Rockford Fosgate müzik sistemine, deri döşemeden ısıtmalı ön koltuklara kadar uzanan zengin bir standart donanım listesiyle sunuyor. Otomatik şanzıman seçeneği bulunmayan Outlander’ın fiyatıysa 84.499 YTL olarak açıklanmakta. Bu rakam sınıftaki bazı rakiplerden daha düşük. Ancak “dizel-otomatik” kombinasyonu sunamaması Outlander’ın elini biraz zayıflatıyor.
Araç özellikleri
Marka/Model: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Fiyat: 84.499 YTL
Motor: 1968 cc, sıralı 4 silindirli, turbo dizel
Maksimum güç: 140 HP-4000 d/d
Maksimum tork: 310 Nm-1750 d/d
Maksimum hız: 187 km/s
0-100 km/s hızlanma: 10.8 sn
Ortalama yakıt tüketimi: 6.8 lt/100 km
Boyutlar (Uz/gen/yük): 4640/1800/1720 mm
Dingil mesafesi: 2670 mm
Bagaj hacmi: 540-1691 lt
Boş ağırlık: 1700 kg
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder