30 Eylül 2008 Salı

Sürüş: Saab 9-3 Convertible

Farklılık arayanlara

Saab 9-3 Convertible’ın dizel versiyonu üstü açık otomobil keyfini turbo dizelin yakıt ekonomisiyle birleştiriyor.

Ülkemizde farklı marka amblemlerini taşıyan pek çok cabrio model mevcut. Özellikle katlanır metal tavana sahip “coupe-cabrio”lar popüler hale geldiğinden beri yollardaki üstsüz otomobillerin sayısında da ciddi bir artış yaşanır oldu. Şeçim yapmak eskisi kadar kolay değil. Ancak öncelikleriniz arasında cabrio keyfi yaşamak kadar diğerlerinden farklı olmak da bulunuyorsa aradığınız model Saab 9-3 Convertible olabilir. Ülkemizde 52.441 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılan bu otomobil, kullanma imkanı bulduğumuz “Aero” isimli üst donanım seviyesine ve 180 HP gücünde dizel motora sahip versiyonunda 58.719 Euro’luk bir etiket taşıyor.

ETKİLEYİCİ GÖRÜNÜM
Saab, 9-3 model serisini geçtiğimiz yıl makyajladı. Tabi bu operasyonda otomobilin Convertible versiyonu da bıçak altına yatmış oldu. LED’li park lambalarına yer verilen yeni farları ve alüminyum görünümlü çerçevelere sahip ön panjuruyla eskisinden çok daha etkileyici bakışlara kavuşan 9-3 Convertible, “Aero” donanımlı aracımızda sunulan büyük jantlar ve sportif tamponlarla bu etkiyi daha da pekiştiriyor. Farklılık yaratmak adına otomobilin arka bölümünde de bazı değişiklikler yapılmış. Arkadaki en önemli değişiklik olan şeffaflaştırılmış stop lambalarının her zevke hitap etmeyeceğiyse bir gerçek. Dışarıda açıkça hissedilen makyajın otomobilin kabinine pek etki etmediği görülüyor. Aero donanım seviyesinde sunulan alüminyum görünümlü detaylarla çekiciliği arttırılan kabinde hemen hemen herşey yerli yerinde. Ön koltuklar arasındaki kontak anahtarıysa Saab’a özgü bir farklılık. Otomobilin kabinindeki genişlik de dikkat çekici. O, pek çok cabrio’nun aksine arka koltuklarında yeterli bir alan ve büyük bir rahatlık sunuyor. Bunun yanında tavan kapalıyken bu bölümde sunulan baş mesafesi de çok iyi.



20 SANİYEDE GÜNEŞE MERHABA
Saab 9-3 Convertible’ın tavanı ön konsoldaki küçük bir düğme aracılığıyla 20 saniyede açılıp, yine benzer bir sürede kapanabiliyor. Bu işlemin 30 km/s hıza kadar yapılabiliyor olmasıysa 9-3 Convertible için önemli bir artı. Şayet coupe-cabrio’lar başta olmak üzere piyasaki pek çok üstsüz modelde bu işlemler ancak hareketsizken yapılabiliyor. Yani bu üstsüz isveçli, aniden bastıran bir yağmur karşısında pek çok benzerinden daha hazırlıklı oluyor. Tavanın tek olumsuzluğuysa bagaj hacminden çalması. Her ne kadar dışarıdan öyle görünmese de direkt olarak bagaja yerleşen kumaş tavan, bagaj hacminin 352 litreden 235 litreye düşmesine sebep oluyor.

DİZEL SEÇENEĞİ TUTUMLU VE HIZLI
Cabrio keyfini eksiksiz yaşatan 9-3 Convertible güçleri 150 ile 255 HP arasında değişen 4 farklı benzinli ve 150 ve 180 HP gücünde iki farklı turbo dizel motor seçeneğine sahip. Kullandığımız otomobilde 6 kademeli otomatik şanzımanla birlikte görev yapan 180 HP gücündeki 1.9 litrelik turbo dizel tanıdık bir Opel motoru üzerine geliştirilmiş. Çift turboya sahip olan bu ünite 400 Nm’lik yüksek maksimum torku sayesinde tutumluluk kadar performansa da hizmet ediyor. Üstü açık kullanımlarda tıkırtılı sesini kabine biraz fazlaca duyuran ünitenin otomobili 0’dan 100 km/s hıza 9.5 saniyede ulaştırabildiği ve 100 km’de de 6.9 lt’lik düşük bir ortalama tüketime imza attığı belirtiliyor. Aracımız, havalı ve yeterince hızlı bir otomobilin tutumlu da olabileceğini kanıtlıyor. Tabi bu güçlü motor küçük bir olumsuzluğu da beraberinde getiriyor. Saab 9-3 Convertible önden çekişli bir otomobil. Bu da maksimum torkun elde edildiği 1850 d/d seviyelerinde yaşanan güç patlamaları sebebiyle ön tekerleklerde tutunma kaybı ve virajlarda önden kayma anlamına geliyor. Ancak Saab nispeten de olsa bu durumun üstesinden gelmeyi başarmışa benziyor. Çok iyi tepki veren bir direksiyon sistemine sahip olan otomobilin ESP’si de yerinde müdahalelerle otomobili dizginlemeyi başarıyor. Ayrıca sert sayılabilecek süspansiyonlar ve ReAxs adı verilen yeni arka aks da otomobilin kararlı bir yol tutuş karakterine sahip olmasını sağlamış. 9-3 Convertible konfor konusundaysa ortalamalarda yer alıyor. Öncelikle otomobilin koltukları çok rahat ve üstü kapalı kullanımlarda duyulan rüzgar sesi de rahatsızlık verici seviyelere ulaşamıyor. Karoserden gelen çıtırtı sesleri ve sert süspansiyonların bozuk zeminde yarattığı sarsıntıysa konforu olumsuz etkiliyor. Ancak performans-tüketim dengesi ve yaşanan cabrio keyfi Saab 9-3 Convertible’ın bu gibi olumsuzluklarının göz ardı edilebileceği izlenimini yaratıyor.











Araç özellikleri
Marka/Model:
Saab 9-3 Convertible 1.9 TTiD
Fiyat: 58.719 Euro
Motor: 1910 cc, sıralı 4 silindirli
Maksimum güç: 180 HP-4000 d/d
Maksimum tork: 400 Nm-1850 d/d
Maksimum hız: 215 km/s
0-100 km/s hızlanma: 9.5 sn
Ortalama yakıt tüketimi: 6.9 lt/100 km
Boyutlar (Uz/gen/yük): 4647/1762/1437 mm
Dingil mesafesi: 2675 mm
Bagaj hacmi: 235-352 lt
Boş ağırlık: 1650 kg
Tavan açılma süresi: 20 sn
Tavan açılma hızı: Maksmum 30 km/s

Hiç yorum yok: