20 Mart 2009 Cuma

Sürüş: Volvo XC60 D5 AWD

Güvenlik ön planda

Volvo’nun sportif tasarımlı yeni SUV modeli XC60, sahip olduğu teknolojilerle markanın en güvenli modeli olmaya aday.

Volvo, kompakt SUV sınıfına XC60 modeliyle giriş yaptı. Diğer Volvo modelleri gibi geniş omuzlara sahip olan bu otomobil, geleceğin Volvo’larında da karşılaşabileceğimiz tasarım detaylarına sahip. Çekik farlar ve hemen yanındaki LED’li gündüz farları markanın yeni yüz hatlarını belirleyecek gibi görünüyor.İç mekanı son derece kaliteli materyallerle çevrelenen XC60’ın ön konsolu yine havada asılıymış gibi duran bir tasarıma sahip. Arkası eşya gözü görevi görecek şekilde boş bırakılan bu bölüm hafif bir açıyla sürücüye dönük tasarlanmış. Premium tanımına uygun bir kalite sunan iç mekandaki genişlik de çok iyi. Ne önde ne de arka bölümde diz ve baş mesafesiyle ilgili herhangi bir sıkıntı yaşanmıyor.



XC60, pek çok güvenlik teknolojisine sahip. “Şehirde güvenlik” özelliğiyse otomobildeki en önemli teknolojilerden biri. Bu özellik otomobile, 15-20 km hıza kadar otomatik olarak fren yaptırarak şehiriçi hızlarda oluşabilecek küçük çaplı kazaların önüne geçiyor. XC60’ın bir diğer önemli özelliği de “şeritten çıkma uyarısı”. 65 km hızın üzerinde çalışan bu sistem, bir şeritten diğer şeride istem dışı bir şekilde kayıldığında sürücüyü sesli olarak uyarıyor. Eğer şerit değiştirme manevrasında sinyal verilmişse uyarı gerçekleşmiyor. Otomobilde ayrıca kör nokta uyarı sistemi, yönlendirmeli farlar ve adaptif hız sabitleme sistemi gibi önemli özellikler de bulunuyor. Adaftif hız sabitleme sistemi, XC60’ın, seyahat sırasında öndeki araçla arasındaki mesafeyi korumasını sağlıyor.


Konforlu süspansiyonlara sahip olan XC60’daki sportiflik dozajı pek çok Volvo modelinden daha yüksek. Ancak yine de o, bu konuda sınıfının en iyisi değil. XC60 yine tüm Volvo’lar gibi özellikle konfora odaklanıyor. Otomobilin süspansiyon sistemi de konforu destekleyecek şekilde geliştirilmiş. Başarılı bir yalıtıma sahip olan XC60’da, “Four-C” şasi teknolojisi bulunuyor. Opsiyonel olarak sunulan ve vites kolunun önündeki düğmelerden kontrol edilen bu sistem, Comfort, Sport ve Advanced olmak üzere üç farklı süspansiyon sertlik ayarı sunuyor. XC60’ın dört tekerlekten çekiş sisteminde kilit özelliği mevcut değil. Ancak o, bu eksikliğe rağmen hafif arazi şartlarında da yol alabiliyor. İskandinav markanın bu yeni SUV’si iki farklı motor seçeneğiyle sunuluyor. 3.0 litrelik T6 benzinli motor performansa hizmet ederken, 2.4 litrelik 5 silindirli turbo dizelse önceliğini yakıt ekonomisinden yana kullanıyor. 185 beygir gücündeki bu ünite, ilk kalkışlarda biraz ağırkanlı davransa da 1.8 tonluk bu otomobili 100 kilometre hıza 9.9 saniyede ulaştırmayı başarıyor. 6 kademeli otomatik şanzımanla birlikte sunulan motorun 8.3 litrelik ortalama yakıt tüketimi de ağırlığa ve silindir hacmine göre gayet makul. Volvo XC60’ın fiyatıysa kompakt SUV sınıfının üst limitlerinde yer alıyor. Otomobil D5 versiyonunda 66.288 Euro, benzinli T6 versiyonundaysa 71.171 Euro’dan başlayan fiyat etiketleri taşıyor.

Araç özellikleri
Fiyat: 67.763 Euro
Motor: 2.4 lt, 5 silindirli, turbo dizel
Maksimum güç: 185 HP-4000 d/d
Maksimum tork: 400 Nm-2000-2750 d/d
Maksimum hız: 200 km/s
0-100 km/s hızlanma: 9.9 sn
Ortalama yakıt tüketimi: 8.3 lt/100 km
Boyutlar (Uz/gen/yük): 4628/1891/1713 mm
Dingil mesafesi: 2815 mm

Bagaj hacmi: 873 lt


Hiç yorum yok: