10 Mart 2009 Salı

Yeni: Peugeot 3008

Farklı karakterler bir arada

Peugeot, 4007 ile girdiği SUV sınıfının ardından şimdi de Crossover rekabetine dahil oluyor. Fransız marka, 3008 adıyla tanıttığı yeni otomobilinde MPV, SUV ve hatchback otomobillerin önemli özelliklerini tek bir potada eritmeyi amaçlamış. Peugeot’nun kompakt hatchback modeli 308’in platformu üzerine geliştirilen 3008, dar tasarlanmış eğimli camlarıyla dinamik bir tasarıma sahip. Çevreci bir otomobil yaratmak isteyen Peugeot, 3008’in ağırlığını düşürüp aerodinamik yapısını arttırarak yakıt tüketimini düşürmeyi amaçlamış. Bagaj kapağı bazı SUV’lerdeki gibi iki parça halinde tasarlanan 3008’in geniş ve fonksiyonel kabiniyse MPV’lere gönderme yapıyor. 1.6 metrekarelik panoramik cam tavana sahip olan otomobilin Multiflex kabini, üç kademeli ayarlanabilen bagaj zemini, katlanabilen arka koltukları ve tablet şeklinde yatan ön yolcu koltuğuyla değişken bir yapı sunuyor. Bu da 512 litrelik bagaj hacminin 1604 litreye kadar ulaşabilmesini sağlıyor.

3008’de sürüşü daha kolay ve güvenli hale getiren teknolojilere de yer verilmiş. Sürücüyü öndeki araçla arasındaki güvenlik mesafesi konusunda uyaran “mesafe alarmı”, head up display, otomatik park freni ve rampada kalkış yardım sistemi bazıları opsiyonel olarak sunulan bu teknolojiler arasında yer alıyor. Peugeot, 3008’in sürüş özellikleri konusunda da iddialı açıklamalar yapıyor ve otomobilin sürüş keyfi ve aktif güvenlik konularında sınıfında yeni bir referans oluşturacağını belirtiyor. Güçlü motor seçeneklerinde sunulan Dynamic Rolling Control sistemi sayesinde yalpa kontrolü konusunda limitlerin yukarı taşındığı ve üst seviyede bir süspasiyon konforu elde edildiği verilen bilgiler arasında. Önden çekişli bir otomobil olan 3008 için özel bir anti patinaj sistemi geliştirilmiş. 3008, sürücüsüne; standard, Kar, arazi, Kum ve ESP off olmak üzere 5 farklı seçim yapma imkanı sunuyor.

3008, dört tanesi dizel olmak üzere toplam 6 motor seçeneğine sahip. BMW ile ortaklaşa geliştirilen 1.6 THP motorla da sunulan 3008’in dizel motor seçenekleri 1.6 ve 2.0 litrelik HDi ünitelerden oluşuyor. En çevreci versiyonu 4,9 l / 100 km’lik düşük bir tüketime imza atan 3008, ayrıca 2011 yılından itibaren HYbrid4 teknolojisiyle de sunulacak. Yakıt tüketimini ve CO2 salınımını azaltmak konusunda bir dönüm noktası olan bu teknoloji, otomobilde dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunulacak.

Hiç yorum yok: